Nyårsafton



Sitter här, nästan klar med allt, bara det tråkiga kvar, får nog vänta tills i morgon. Ute håller ungarna på och smäller allt de är värda, Teo skulle nog behöva ut och pinka, men han håller sig nog mer än gärna några timmar till, hellre det än att gå ut NU, och värre lär det bli, ju närmare tolvslaget vi kommer...

Har funderat på en resumé över året, men vet inte om det finns så mycket att orda om det. Fick kontrakt på lägenheten 1 mars, har tapetsert i vardagsrummet på AEFAB's räkning, gjorde dock jobbet själv då man inte får ha mer än en tapet i rummet... jag ville ha TVÅ, så då fick jag göra jobbet själv och böta när jag flyttar härifrån...

Köpte egen bil i påskveckan! Det kändes lite stort, har ju bara haft bil tillsammans med någon de senaste 15 åren.

Gick med på en kontaktsajt (i tidigare inlägg omnämnt som "det slutna sällskapet") i slutet av juni, och har några vänner som jag mejlar med och nyligen fått träffa en av. Vi hade en väldigt rolig dag, hoppas det blir fler!!! Det är ju mest tjejkompisar man får. Man kan ju faktiskt skaffa/träffa sådana också! Och ha mycket utbyte av! Skvaller!!!! hehehehe

Till saken hör att jag hade en väldigt flitig mejl- och msn-kontakt med en person väldigt långt borta, som jag blev helt betuttad i, men som inget mer blev än just mejl och msn, pga måååååånga mil emellan. Det var nog bäst så. Med facit i hand. Det finns ju ett praktiskt liv som ska fungera också...

Har även lärt känna en vän på orten, som jag tycker mycket om. Något hände, så nu har vi inte träffats på ett tag, men jag hoppas att vi kan återuppta våra promenad- och pratstunder! De var mycket värdefulla! Utan kontaktsajten lär vi inte ha fått kontakt! Trots att vi bor på liten ort. Ni vet, man blir placerad i fack under skoltiden, sen blir man kvar där, oavsett hur livet utvecklar sig... Hur man själv utvecklar sig. Fördomar?? Japp, enorma! Och de är till för att brytas ner i småbitar och kastas bort!

Sen har det varit tomt på kontaktfronten.

Har en kompis B som jag brukar gå på krogen med. Vi har oftast väldigt roligt. Allt från jätteroligt till extremt roligt! Styrdans, disco. Konsert. Bara det är musik som är medryckande och dansbar, så är det ok!

Semestern tillbringades hemma. Ganska mycket tid i föräldrarns hus långt ut på landet vid en sjö, då de var utomlands och jag "tomatvakt"... Även många timmar spenderades vid playan, ett favoritställe efter ån där det inte är så mycket folk, men är en helt underbar plats. Tänker inte beskriva var, för jag vill fortsätta ha den "för mig själv"! Hur som helst, bara SOMMAREN började, efter knappt halva semestern, så blev den helt underbar med mycket sol och bad! Det är ju liksom det som är sommar - sol och bad...

En dagstur runt i Hälsingland med barnen och en dagsutflykt till Järvzoo med barnen och kompis B samt en kille från USA som var och hälsade på sin farmor. Kompis B är bekant med pappan, och ville ge honom en extra krydda på sin Sverigevistelse. En jättemysig kille! På hemvägen stannade vi till vid Träslottet, har du barn och passerar - stanna till och gör ett besök! Garanterat uppskattat, åtminstone för barn upp till 10-12 årsåldern! Och väldigt gott fika!!!

På jobbfronten har det inte hänt så mycket, jo, jag fick ansvar för eget distrikt, övriga Sverige! Möbelmässa i februari och kick-off med avdelningen i början av september och med företaget i oktober. Företagskick-offen tillbringades i vanlig ordning på SMC i Sickla, Nacka med föreläsning om psykologi, riktad till säljarna. Mycket roligt stundtals! Kvällen tillbringades på en båt efter Mälaren med mat och dans, en trubadur spelade väldigt medryckande, även en ÅF klev upp och rev av en låt, och några andra ÅF sjöng en trudelutt, hellre än bra, men ack så roliga! Efter båten fortsatte väldigt många till Golden Hits och dansade till halv tre på natten! Vilken dag och vilken kväll!!

Jag blev moster i juli och mina barn fick en kusin! Min halvsyster fick en son, såååååå söt! Jag hoppas det blir av att vi träffas till sommaren, men inga löften inga besvikelser...

Året 2008 har gett mig mycket, både glädje och besvikelse, mycket nöje och mycket grå vardag, så det låter som ett väldigt vanligt år! Jag har fått MYCKET bättre självförtroende! Från att ha befunnit sig lååångt under skosulorna, har det kommit upp till strax ovan skosulorna! Faktiskt ända till fotknölarna vissa dagar!

Nej, nu blir det en kopp te och mera film med Julia Roberts, har halvkikat på Notting Hill medan jag skrivit detta, Blommor av stål har jag inte sett förr, tror jag.

Jag önskar nu alla en GOD FORTSÄTTNING på 2009!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0